اغلب خانم ها به دلیل اینکه در طول روز در حال انجام کارهای خانه و یا کارهایی دیگری می باشد ناخن های آنها در معرض شکستگی قرار می گیرد و ضعیف میشود. در این مواقع کاشت ناخن یک انتخاب بسیار خوب و مناسب برای داشتن ناخن هایی منظم، بلند، یکدست و محکم می باشد. برخی از خانم ها نیز در بعضی مواقع علاقه‌مند به انجام کاشت پودر نیستند به دلیل غیر طبیعی بودن فرم آن و یا ضخامت زیاد آن البته این مورد تا حد زیادی بستگی به آن شخصی که کاشت پودر را انجام میدهد دارد . شما می توانید با انجام کاشت ژل ناخن هایی بسیار قوی، منظم و همینطور با فرم طبیعی داشته باشید. کاشت ژل چگونه است؟ کاشت ژل حالت طبیعی تری دارد و باعث افزایش مقاومت ناخن ها میشود این روش نسبت به سایر روش ها با کمترین عوارض همراه بوده و برای سلامتی ناخن و بدن ضرری ندارد . کاشت ژل به سه روش قالب، تیپ و فریم بر روی بافت طبیعی ناخن انجام میشود . برخی از افراد به توی لیکویید حساسیت دارند و یا بوی آن آنها را اذیت میکند .  کاشت ناخن با ژل به علت نداشتن پو از جمله کارهای پر طرفدار است در این نوع کاشت  ناخن شما می توانید از انواع ژله های کاسه ای و یا پلی ژل استفاده کنید همچنین ناخن نیز از زیر مجموعه کاشت ژل حساب میشود . کاشت ژل به سه دسته تقسیم می شود:
  • با استفاده از بیلدر ژل
  • با استفاده از پلی ژل
  • به صورت لمینت
۱) پلی ژل چیست؟ پلی ژل نوعی ماده است که از آن برای کاشت طبیعی ناخن استفاده می شود همانند پودر اکریلیک از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. میتوان گفت کاشت ژل از بهترین نوع کاشت های ناخن می باشد . ماندگاری کاشت ژل اگر به صورت صحیح روی ناخن پیاده شود حدود ۳۱ روز است و همچنین قبل از اینکه ژل و یا ناخن بخواهد آسیب ببیند باید برای ترمیم آن مراجعه کنید . همان طور که گفتیم پلی ژل ها علاوه بر دوام بالایی که دارند انعطاف پذیری بسیار خوبی نیز دارد که از آسیب رسیدن به ناخن جلوگیری می کند .  پلی ژل ها به وسیله دستگاه یووی (UV LED) خشک می شود و سوهان کشی آنها نیز بسیار راحت و آسان می باشد.  همچنین به دلیل مقاومت و انعطاف پذیری آنها دارای شکنندگی کمی می باشد . برخلاف کاشت پودر اکریلیک که باعث ایجاد گرد و غبار معلق در هوا می شود و کاملا روی محل کار و ابزار شما فرود می آید و همچنین لیکوئید کاشت ناخن بوی بسیار قوی دارد و اغلب افراد به آن عادت نداشته و باعث سردرد آنها میشود، کاشت ژل علاوه بر این که کاملا بدون بو بوده باعث به وجود آمدن گرد و غبار در محل کار شما نیز نخواهد بود پلی ژل این فرصت را در اختیار ناخن کارها قرار می دهد تا خدمات کاشت ژل ناخن را به جای کاشت اکریلیک به مشتریان پیشنهاد دهند . . مدت زمان کاشت پلی ژل چقدر است؟ در صورتی که انجام این کار توسط افراد حرفه ای و کسانی که به خوبی تمرین دیده اند انجام شود کاشت پلی ژل بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد اگر شما میخواهید کاشت بیبی بومر با استفاده از ترکیب رنگهای پلی ژل انجام دهید از ابتدای کار تا پایان کار دو ساعت  زمان میبرد. البته این زمان تقریبی بوده و نسبت به سرعت عمل ناخن کار متغیر است. . ماندگاری پلی ژل چقدر است؟ کاشت پلی ژل میتواند ۳ تا ۴ هفته دوام بیاورد البته تمام موارد به کیفیت ژلی که استفاده شده و همچنین سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر شما در طول روز درگیر فعالیت‌های بسیاری هستید امکان آسیب رسیدن به ناخن شما زیاد است و ممکن است یک ماه دوام نیاورد و شما زودتر نیاز به ترمیم داشته باشید . ۲) بیلدر ژل چیست؟ ژل بیلدر از زیر مجموعه کاشت ژل می باشد و معمولاً به صورت کاسه ای در بازار موجود است. علاوه بر کاشت ناخن، از بیلدر ژل برای صدف سازی و همینطور طراحی ناخن  جهت برجسته سازی و شبنم گذاری نیز استفاده می شود. بیلدر ژل از نوع ژل های سخت میباشد و همانطور که از نامش پیداست دارای استحکام و سختی زیادی میباشد.  از این ژل برای اضافه کردن طول ناخن نیز استفاده میشود از آنجایی که این ژل از نوع ژل های سخت است برای ایجاد پوششی سخت با ضخامت مناسب و فرم دلخواه بر روی ناخن از آن استفاده می شود بیلدر ژل به دلیل انعطاف پذیری بالا و ماندگاری بالایی که دارد دیرتر آسیب می بیند و می شکند.  همچنین سوهان کشی در این نوع کاشت سریعتر انجام می‌شود و در عین حال که سرعت بالایی دارد، ظرافت بالایی نیز دارد. انجام کاشت ناخن با این روش نیاز به حوصله بیشتری دارد و همچنین هزینه بیشتری نسبت به کاشت پودر را دارد.   در کاشت ژل چند نوع ژل وجود دارد که ما در این قسمت چند مورد از آن را برای شما نام می بریم:
  • هارد ژل ها
  • سافت ژل ها
  • پلی ژل ها
  • رابر بیس
  • بیلدر ژل
  • مونو ژل
برای انجام کاشت ژل به چه ابزاری نیاز داریم؟
  • قلم مخصوص ژل
  • ژل مورد نظر در رنگ دلخواه
  • کلینزر و الکل
  • بیس ژل و تاپ کات شاین ژل
  • دستگاه یووی UV
  • پد مخصوص کلینزر
  • سوهان ناخن
  • دستگاه سوهان برقی
  • کاردک مخصوص جدا کردن ژل
  • عقب زن
  • نیپر
  • ضد قارچ
مراحل انجام کاشت ژل
  1. ابتدا زیرسازی مورد نیاز برای کاشت را که شامل مانیکور ناخن و سوهان کشی می شود را بر روی سطح ناخن انجام می دهید.
  2. در صورت نیاز به تیپ گذاری و یا استفاده از فرمر این مرحله را طبق اصول انجام میدهید.
  3. برای اینکه سطح ناخن هیچ گونه چربی و گرد و غباری نداشته باشد از پد مخصوص و کلینزر برای تمیز کردن آن استفاده می کنید
  4. سپس  ضد قارچ را بر روی سطح ناخن میزنید
  5. بیس کات ژل را مانند لاک روی ناخن میزنید و ناخن را در دستگاه UV قرار میدهید.
  6. مقدار ژل مورد نیاز را با کاردک مخصوص برداشته بر روی سطح ناخن قرار می دهید.
  7. با استفاده از قلم مخصوص که آغشته به کلینزر یا همان الکل است مواد را بر روی سطح ناخن به صورت یک دست و با حرکت صحیح قلم پخش می کنید توجه داشته باشید که قلم  نباید خیس باشد.
  8. بعد از ایجاد فرم دلخواه ناخن را به مدت ۲ دقیقه داخل دستگاه یووی قرار می دهید و بعد از خارج کردن ناخن پد آغشته به کلینزر را بر روی سطح ناخن می کشید تا چسبندگی آن برطرف شود
  9. در صورت نیاز به دورگیری این کار را انجام می دهید و بعد با سوهان دستی فرم مورد نظر را به ناخن می دهید. سطح ناخن را نیز با سوهان برقی کاملا صاف و یکدست می کنید.
  10. در مرحله آخر تاپ کات شاین ژل را میزنید.  تاپ کات را مانند لاک بر روی ناخن میزنید و ناخن را در داخل دستگاه UV قرار می دهید.