بلاگ

کاشت ناخن با پلی ژل

آموزش کاشت ناخن با پلی ژل یکی از محبوب ترین مدل های آموزش کاشت ناخن می باشد و هنرجویان بسیاری علاقه دارند تا با جزئیات آن آشنایی پیدا کنند. مدل های مختلفی از کاشت ناخن در مراکز زیبایی به مشتری ها ارائه می شوند و کاشت با پلی ژل به دلیل ویژگی هایی که دارد همواره با استقبال مشتری ها روبروست. زمانی که کاشت ناخن با این شیوه انجام می گیرد، خروجی کار هم از زیبایی بالایی برخوردار خواهد بود و هم استحکام لازم در کاشت ناخن وجود خواهد شد. البته تمام این موضوعات بستگی به این دارد که شما مراحل کاشت ناخن با پلی ژل را به درستی انجام داده باشید. بدین منظور شما نیاز دارید که دوره آموزش کاشت ناخن با پلی ژل را دیده باشید و نسبت به فرآیند هایی که در این حوزه انجام می شود، آشنایی پیدا کرده باشید. در همین راستا، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز در زمینه آموزش کاشت ناخن به وسیله پلی ژل را در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی با پلی ژل ناخن

پیش از اینکه آموزش های لازم برای اجرای کاشت ناخن پلی ژل را آغاز کنید، بهتر است ابتدا بدانید پلی ژل چیست و جه انواعی از آن مورد استفاده قرار می گیرد. پلی ژل، ماده ای است که با استفاده از آن می توان مواد گذاری کاشت ناخن را انجام داد. در واقع مواد مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها فرآیند کاشت ناخن انجام می شود و پلی ژل یکی از مدل های رایج این مواد می باشد.

پلی ژل مثل سایر انواع ژل های ناخن دو نوع دارد؛ نوع اول آن هارد پلی ژل می باشد که دارای بافت سفت تری است و حالتی شبیه به ژله های خوراکی یا آدامس دارد. نوع دوم، سافت پلی ژل است که بیشتر حالت مایع دارد و شکل آن به لاک ناخن شبیه است. تفاوت های دیگری نیز بین سافت پلی ژل ها و هارد پلی ژل ها وجود دارد که از این بین می توان به فرآیند ریمو کردن آنها اشاره کرد. سافت پلی ژل ها به راحتی در استون حل می شوند و به همین دلیل می توان برای ریمو کردن کاشت ناخن با این نوع پلی ژل، از استون استفاده کرد. اما برای ریمو کردن هارد پلی ژل ها باید از ریموور مخصوص استفاده کنید به همین دلیل نیاز است که در فرآیند آموزش کاشت ناخن با پلی ژل این مورد را مد نظر قرار داده باشید.

سهولت کار با هارد پلی ژل ها بیشتر است و معمولا ناخن کار ها ترجیح می دهند از این نوع پلی ژل برای مواد گذاری استفاده کنند چرا که سفت بودن ژل در این مدل باعث می شود مواد به قلم نچسبد و ناخن کار بتواند کار خود را به درستی به انجام برساند. این در حالی است که سافت ژل ها به بافت قلم می چسبند و انجام فرآیند موادگذاری را دشوار می کنند. به طور کلی می توان گفت مواد گذاری با هارد پلی ژل ها راحت تر است اما در زمینه ریمو کردن، سافت پلی ژل ها آسان تر حذف می شوند.

آموزش مراحل کاشت ناخن با پلی ژل

پس از اینکه با انواع پلی ژل ها برای این نوع کاشت ناخن آشنایی پیدا کردید، حالا نوبت به اجرای کاشت ناخن با پلی ژل می رسد. کاشت ناخن با پلی ژل مراحلی شبیه به سایر انواع کاشت ناخن دارد و رعایت نکات آورده شده در آموزش کاشت ناخن با پلی ژل می تواند خروجی خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. برای آموزش ناخن کاری با پلی ژل مراحل زیر تعریف می شوند :

آموزش زیرسازی در کاشت ناخن با پلی ژل

به منظور زیرسازی، ابتدا می بایست مانیکور خشک را اجرا کنید. برای این کار در ابتدا باید کوتیکول ها را از روی صدف ناخن جمع کنید. پس عقب زن را بردارید و کوتیکول ها را به عقب برانید. سپس با استفاده از سر سوهان مانیکور اشکی کوتیکول ها را جدا کنید. در پایان مانیکور خشک می بایست با استفاده از نیپر، پوست های اضافه اطراف ناخن را جمع آوری کنید.

در ادامه می بایست سطح ناخن را خراش دهید تا بستری مناسب را برای قرار دادن پلی ژل به وجود بیاورید. این کار را با استفاده از سر سوهان کاغذی انجام دهید. سپس براش را بردارید و با استفاده از آن سطح ناخن را تمیز کنید. در پایان اگر احساس کرید به خراشیدگی بیشتری نیاز دارید می توانید به وسیله سوهان دستی، کمی بیشتر سطح ناخن را بخراشید.

قرار دادن فرمر در کاشت ناخن با پلی ژل

پیش از قرار دادن فرمر روی ناخن، ابتدا روی صدف ناخن یک لایه ضدقارچ بکشید. فرمر یک چسب است که دور تا دور ناخن را می پوشاند تا شما فرآیند مواد گذاری را فقط روی ناخن اجرا کنید. در واقع فرمر باعث می شود ناحیه موادگذاری لوکالایز شود. برای نصب فرمر، کاغذ آن را جدا کنید و سپس فرمر را به شکلی روی ناخن قرار دهید که ناحیه گرد آن، دور تا دور ناخن را بپوشاند. در پایان لبه های فرمر را به هم بچسبانید. در دوره آموزش کاشت ناخن با پلی ژل، شما نحوه صحیح قرار دادن فرمر روی سطح ناخن را هم می آموزید.

مرحله موادگذاری در کاشت ناخن با پلی ژل

برای شروع موادگذاری روی ناخن از ایجاد بیس کات شروع کنید. ضخامت کمی از بیس کات را روی سطح ناخن بکشید و سپس ناخن را ۳۰ تا ۶۰ ثانیه در دستگاه UV بگذارید. در ادامه با توجه به حالت ناخن مشتری و اندازه آن، مقدار مناسبی از پلی ژل را بردارید و با استفاده از ابزاز های مورد نیاز مثل کاردک، مواد را روی سطح ناخن قرار دهید.

در کلاس آموزش کاشت ناخن با پلی ژل، به شما آموزش داده می شود که چه میزان از مواد برای هر فرم ناخن مورد نیاز است. اگر مقدار مواد بیش از حد باشد، ناخن ضخیم می شود و ظرافت و زیبایی خود را از دست می دهد و اگر مقدار مواد کمتر از حد استاندارد باشد، استحکام ناخن کم می شود و احتمال شکستن آن بالا می رود.

تنظیم قد ناخن با کاشت پلی ژل

در پایان کار مواد گذاری می توانید به کمک فرمر قد ناخن را با توجه به خواست مشتری تنظیم کنید. به این نکته توجه داشته باشید که موادگذاری پلی ژل به صورت تک تک اتفاق می افتد؛ یعنی می بایست موادگذاری را برای یک ناخن انجام دهید، سپس آن را درون دستگاه UV قرار دهید تا خشک شود و پس از آن به سراغ ناخن بعدی بروید.

همچنین با توجه به این که از سافت پلی ژل استفاده می کنید یا هارد پلی ژل، یک قلم مناسب را برای توزیع مواد رو سطح ناخن انتخاب کنید. اگر کار خود را با سافت پلی ژل انجام می دهید می بایست از قلمی بهره بگیرید که خاصیت چسبندگی کمتری به مواد داشته باشد.

آموزش سوهان کشی در کاشت ناخن با پلی ژل

یکی از مزایای کاشت ناخن با پلی ژل این است که سوهان کشی در آن نسبت به سایر روش ها آسان تر است. برای سوهان کشی کاشت ناخن پلی ژل به ترتیب از چهار نوع سوهان استفاده می شود به شرح زیر استفاده می شود :

  • ابتدا با سر سوهان مانیکور استوانه دورگیر، فرآیند دورگیری ناخن را انجام دهید. لازم به ذکر است اگر قبل از خشک کردن مواد گذاری ناخن، سر ریز شدن مواد از لبه های ناخن را کنترل کرده باشید، در دورگیری ناخن راحت تر خواهید بود.
  • زمانی که ناخن را دورگیری می کنید یک برجستگی دورتا دور ناخن ایجاد می شود که برای از بین بردن آن می بایست از سر سوهان الماسه استوانه استفاده کنید که مخصوص فرم دادن به سطح ناخن می باشد.
  • در ادامه، سوهان دستی را بردارید و با استفاده از آن فرم نهایی بالای ناخن و کناره ها را ایجاد کنید.
  • در پایان با استفاده از سوهان کاغذی، پستی و بلندی های ناشی از کار با سوهان دستی را با دقت بالا از بین ببرید. همچنین اگر در بخش های دیگری از ناخن ها با ناهمواری های کوچک مواجه هستید، همین سرسوهان کاغذی می تواند آن ها را رفع کند.

آموزش تخصصی کاشت ناخن با پلی ژل در مجموعه ویوا

می توانید صفر تا صد آموزش کاشت ناخن با پلی ژل در مجموعه تخصصی ویوا بگذرانید. این مجموعه، سال های زیادی است که به صورت تخصصی و کاملا حرفه ای در حوزه کاشت ناخن با متریال های مختلف فعالیت می کند. می توانید با هزینه ای مناسب، زیر نظر یک ناخن کار حرفه ای آموزش بگذرانید و مهارت های خود را در این خدمات زیبایی تقویت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *