بلاگ

هر آن چه باید در مورد پدیکور خیس پا بدانید


اگر شما نیز به سلامتی و زیبایی پاهای خود اهمیت می‌دهید، پس حتماً نام پدیکور پا را بارها و بارها شنیده‌اید. پدیکور در واقع به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که برای سلامتی و زیبایی پاها انجام می‌دهند. این تکنیک درمانی و زیبایی، به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها پدیکور خیس پا است. با این روش، خستگی پاها برطرف خواهند شد و بسیاری از بیماری‌های پا درمان می‌شوند. اگر برای رسیدگی به وضعیت سلامتی و زیبایی پاهای خود پدیکور خیس را انتخاب کرده‌اید، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در مورد آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

پدیکور خیس پا چیست؟

همان گونه که می‌دانید، پاهای ما ساعت‌های طولانی در روز داخل کفش هستند و باید این فضای بسته را تحمل کنند. پوشیدن جوراب و کفش برای ساعت‌های طولانی، نه تنها خستگی فراوانی برای پاها به همراه می‌آورد، بلکه مشکلاتی مانند خشکی پوست، ترک پوست و قارچ‌های پوستی را برای پاها ایجاد می‌کند. پدیکور یکی از خدمات سالن‌های زیبایی است که طی آن، سلامتی و زیبایی را به پاها هدیه می‌دهند.

در این مراکز، با روش‌های کاملاً علمی و اثبات شده، پوست پا را پاکسازی نموده و هر گونه بیماری و خستگی را از آن دور می‌کنند. پدیکور دارای انواع روش‌های مختلفی است که یکی از آن‌ها پدیکور خیس است. همان گونه که از نام این تکنیک پیداست، برای انجام آن پاها را درون آب گرم قرار می‌دهند. گاهی اوقات درون آب، نمک و مواد معدنی ریخته و توسط آن پاها را ماساژ می‌دهند.

سلامتی و جذابیت پاها با پدیکور خیس

همه ما می‌دانیم که قرار دادن پاها درون آب گرم، تا چه حد برای سلامتی و رفع خستگی پاها موثر است. پدیکور خیس، همان روش سنتی قرار دادن پاها در آب گرم است که با روش‌های علمی، به سلامتی و زیبایی هر چه بیشتر پاها کمک می‌کند. در صورتی که این نوع پدیکور را تحت نظر یک متخصص با تجربه انجام دهید، لایه‌برداری خوبی از آن انجام شده و گوشت‌های اضافه دور ناخن از بین می‌روند. با لایه برداری از پاها، سفیدی و زیبایی پوست پا دوباره نمایان می‌شود. همچنین بسیاری از بیماری‌های پوستی از جمله قارچ، درمان می‌شوند.

در این تکنیک، پاها را به خوبی ماساژ می‌دهند و به این صورت، خستگی روزهای طولانی کار و ورزش را از آن خارج می‌کنند. در نهایت ناخن‌های پا کوتاه شده، سوهان کشیده می‌شوند و بر روی آن‌ها، لاک زیبایی قرار می‌گیرد. پس از آن خواهید دید که پاهای شما چقدر زیبا شده‌اند و از مشاهده آن‌ها، بی نهایت لذت می‌برید.

با محصولات پدیکور پا آشنا شوید

برای آن که بتوان یک پدیکور خیس عالی برای پاها انجام داد، باید از محصولات حرفه‌ای و تخصصی استفاده شود. بسیاری از افرادی که در سالن‌های زیبایی به صورت حرفه‌ای پدیکور پا انجام می‌دهند، تمامی این محصولات را در دسترس خود دارند. شما می‌توانید آن‌ها را برای خود خریده و در خانه، پدیکور پا را انجام دهید. در ادامه مطلب، برخی از اصلی‌ترین محصولات پدیکور پا را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

  • ناخن‌گیر: اساسی‌ترین ابزاری که برای پدیکور پا به آن نیاز دارید، ناخن‌گیر است. توسط آن می‌توان ناخن‌ها را کوتاه و زیبا نمود.
  • پوشر: پوشر یا عقب زن ناخن، ابزاری است که توسط آن می‌توان کوتیکول‌های نرم پوست را از سطح ناخن عقب زد.
  • نیپر ناخن: نیپر از آن دسته ابزارهایی است که ابتدا آن را ضد عفونی کرده و با آن کوتیکول‌ها و پوست‌های عقب زده را می‌چینند.
  • بافر ناخن: برای آن که سطح ناخن را به خوبی صاف کرده و آن را درخشان و زیبا کنند، از بافر ناخن استفاده می‌کنند.
  • سوهان ناخن: برای آن که بتوان حالت زیبایی به ناخن‌ها بخشید و فرم آن‌ها را زیبا کرد، به ابزاری به نام سوهان ناخن نیاز داریم.
  • سنگ پا: بهترین ابزار برای از بین بردن لایه‌های مرده پوست پا، سنگ پا است که به واسطه آن می‌توان ترک‌های پوست را از بین برد.
  • برس ناخن: برای آن که سطح ناخن و اطراف آن به طور کامل تمیز شوند، باید از ابزاری به نام برس ناخن استفاده کرد.
  • پد لای انگشتی: برای آن که ناخن‌ها در هنگام لاک زدن با هم تماس پیدا نکنند، باید از پد لای انگشتی استفاده کرد.
  • اسکراب: اسکراب یا همان لایه بردار، سبب می‌شود تا لایه‌های مرده پوست از بین رفته و خون به راحتی در پاها جریان پیدا کند.
  • رنده کف پا: همانگونه که می‌دانید، پوست کف پا ضخیم است و برای از بین بردن آن باید از ابزاری به نام رنده کف پا بهره‌ برد.
  • روغن کوتیکول: با این روغن، می توانید پاهای خود را تقویت کنید. البته روغن زیتون و روغن بادام شیرین هم مناسب هستند.
  • کاسه پدیکور: اگر می خواهید پدیکور خیس پا را در خانه انجام دهید، ظرف مخصوصی برای آن داشته باشید تا به راحتی پاهای خود را درون آن قرار داده و از آب گرم و مواد معدنی که به آن اضافه کرده‌اید، استفاده کنید.
  • کرم مرطوب کننده: زمانی که پدیکور شما به پایان رسید، باید با استفاده از یک کرم مرطوب کننده، پاهای خود را ماساژ دهید تا رطوبت پوست شما تامین شود. پس از آن خواهید دید که خستگی پاهای شما و همچنین خستگی جسم شما برطرف شده‌اند و احساس بسیار خوبی دارید.

سخن پایانی

یک بانوی با شخصیت و زیبا، نه تنها به صورت و دستان خود اهمیت می‌دهد، بلکه سلامتی و زیبایی پاهای خود را نیز مد نظر قرار می‌دهد. پاها قلب دوم ما هستند و باید همیشه از سلامتی آن‌ها مراقبت کنیم. زمانی که پس از یک روز کاری سخت به خانه می‌رسید، یک پدیکور خیس می‌تواند خستگی پاها را از بین ببرد و آرامش را با خود به همراه آورد. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آن که از تمامی مواهب پدیکور خیس پا برخوردار شوید، حتماً آن را در یک سالن زیبایی معتبر و تحت نظر ناخن‌کاران متخصص انجام دهید. ما در سالن زیبایی ویوا، همیشه منتظر شما هستیم تا بهترین خدمات پدیکور پا را به شما عزیزان ارائه دهیم. خوشحال می‌شویم اگر ما هم سهمی در زیبایی و سلامتی شما داشته باشیم و با ارائه خدمات ارزنده، رضایت شما را به دست آوریم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *