بلاگ

کاشت ناخن با پودر

آموزش کاشت ناخن با پودر

کاشت ناخن تبدیل به یکی از پرطرفدارترین خدمات زیبایی در میان خانم ها شده است به طوری درصد بالایی از بانوان برای کاشت ناخن یا یادگیری این حرفه به سالن های زیبایی و آموزشگاه ها مراجعه می کنند. اگر شما هم تصمیم دارید وارد شغل پرمتقاضی کاشت ناخن شوید و از این راه به درآمد خوبی برسید، باید در کلاس های تخصصی آموزش کاشت ناخن با پودر شرکت کنید تا تمام اصول کاشت ناخن را زیر نظر یک ناخن کار حرفه ای یاد بگیرید. در این مطلب می خواهیم درباره کاشت ناخن با پودر صحبت کنیم و شما را برای شرکت در کلاس های آموزشی راهنمایی کنیم. لطفا همراه ما باشید.

کاشت ناخن با پودر

کاشت ناخن با پودر چیست

یکی از اساسی ترین نوع کاشت ناخن، کاشت با پودر می باشد و متد های جدید به مرور در کنار آن قرار گرفته اند. کاشت ناخن با پودر رواج زیادی در بین متقاضیان دارد و آموزش آن جزو اصلی ترین مباحث تدریسی کاشت ناخن است. کسانی که می خواهند ناخن کار شوند، ابتدا باید با پودر و کاشت ناخن با این متریال آشنایی داشته باشند و پس از آن می توانند با گذراندن دوره های کاشت ناخن با پلی ژل یا دیگر متریال ها، مهارت های خود را ارتقا دهند.

وسایل مورد نیاز در کلاس های آموزش کاشت ناخن با پودر

برای کاشت ناخن با پودر نیاز به یکسری وسایل است از جمله آنکه :

کاشت ناخن پودری

تفاوت میان تیپ و فرمر

تیپ نوعی قالب از جنس پلاستیک یا ژله ای است ولی فرمر دارای نوع کاغذی و فلزیست. فرمر قابل انعطاف بوده و برای تمامی ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مثبت فرمر نسبت به تیپ ظرافت و زیبایی هر چه بیشتر آن است اما پس از خشک شدن مواد باید خارج شود.

انواع پودر مورد استفاده برای کاشت ناخن

پودر های کاشت در ترکیب با لیکوئید تبدیل به مایعی خمیری می شوند. این پودر ها رنگ های مختلفی دارند که هر کدام دارای کاربرد خاص خود هستند. با شناخت انواع پودر به شرح موارد زیر، می توانید آنچه را که مد نظردارید پیاده کنید.

پودر شفاف یا کریستالی

پودر کریستالی در حالت پودری، سفید رنگ است ولی در ترکیب با لیکوئید شیشه ای و بی رنگ می شود. این پودر اصلا خاصیت پوشش دهی را ندارد و جزئیات را نشان خواهد داد. معمولا از پودر شفاف در صاف کردن سطح ناخن یا در صاف و براق کردن سطح ناخن کاشت شده استفاده می شود.

پودر صورتی یا پینک

پودر پینک به رنگ صورتی دیده می شود ولی در ترکیب با لیکوئید حالتی شفاف به رنگ صورتی ملایم پیدا می کند. پودر پینک جزئیات را به طور واضح نشان می دهد و تنها به علت داشتن طیف ملایمی از صورتی باعث می شود ناخن ها طبیعی تر جلوه کنند. این پودر با توجه به تناژ رنگی صورتی گوناگون انواع مختلفی دارد از جمله آنکه :

  • Sheer pink
  • Deep pink
  • French pink
  • Absolute pink

پودر کاور ( پوشاننده )

زمانی که نیاز باشد سطح زیرین به طور کامل پوشیده شود از این پودر استفاده می شود. پودرهای پوشاننده به طور کامل سطح ناخن را کاور می کنند و جزئیات را اصلا نشان نمی دهند. پودر کاور به سه دسته تقسیم بندی می شود :

  • هلویی
  • کرم
  • صورتی

پودر رنگی

پودر رنگی دارای تناژ گوناگونی از رنگ هاست. این نوع پودر ماهیتی یکسان با پودر های اکریلیک دارد. بیشتر از آن برای طراحی و تزیینات روی ناخن استفاده می شود. علاوه بر پودر های ذکر شده که رایج ترین انواع هستند؛ پودر اکلیلی، رنگ حرارتی ( تغییر رنگ در سرما و گرما ) و پودر نئون ( دارای رنگ های شاد در بلک لایت و UV) نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

آموزش مراحل کاشت ناخن با پودر

کاشت ناخن با پودر در چهار مرحله صورت می گیرد. هدف از مراحل مختلف کاشت، ایجاد سطح صاف و طبیعی برای ناخن است و اگر تمامی این مراحل به طور کامل انجام نشوند؛ کاشت حالت ظریف و زیبای خود را از دست خواهد داد. همچنین قبل از شروع کاشت، دست و زیر ناخن حتما به طور کامل ضد عفونی شده باشد.

مرحله اول کاشت ناخن با پودر : زیر سازی

زیر سازی مهم ترین مرحله کاشت ناخن با پودر است. در وهله اول باید مانیکور خشک ( مانیکور روسی ) را انجام دهید. در مانیکور خشک با استفاده از عقب زن، نیپر یا سر سوزن سوهان، پوست خشک اطراف ناخن ها را به عقب هل داده و بردارید. توجه داشته باشید که در این مرحله سوزن نباید روی ناخن کشیده شود.

سپس با استفاده از سوهان های شنی یا مانیکور، کوتیکول های روی صدف ناخن را جدا می کنید. در آخرین مرحله از مانیکور خشک از نیپر برای برداشتن پوست های اضافه از روی ناخن استفاده می کنید.

در آخرین مرحله از زیرسازی نیز باید روی صدف ناخن را خراش دهید. این خراش ها صرفا باعث درگیری بیشتر ناخن با مواد می شود و نباید صدف ناخن را نازک کند. پس از خراش ناخن، حتما از ضد قارچ بر روی کل صدف ناخن استفاده کنید.

مرحله دوم آموزش کاشت ناخن با پودر : تیپ گذاری

در مرحله تیپ گذاری ابتدا باید سایز مناسب تیپ را پیدا کنید. تیپ باید هم اندازه ناخن باشد اما اگر تیپ هم اندازه پیدا نشد، کمی بزرگ تر از ناخن مشکلی ایجاد نمی کند. برای چسباندن تیپ به قسمت نازک آن چسب بزنید، سپس تیپ را عمود بر روی صدف ناخن قرار داده و بخوابانید. دقت کنید که در هنگام چسباندن نباید تیپ را خیلی فشار داد بلکه باید کمی آن را نگه دارید تا چسب خود را بگیرد و بعد آن را رها کنید. تیپ را به اندازه یک تا دو میلی متر کمتر کوتاه کنید تا در مراحل سوهان کشی به حد دلخواه برسد.

مرحله سوم آموزش کاشت ناخن با پودر : مواد گذاری

حالا نوبت مواد گذاری است. ابتدا روی سطح تیپ ضد قارچ بزنید و سپس پرایمر را اعمال کنید ( اصطلاحا دهیدراته کردن ناخن). پرایمر مانند چسبی باعث قرارگیری بهتر مواد بر روی تیپ می شود و عدم استفاده از پرایمر باعث جمع شدن هوا در زیر مواد می شود.

مواد، ترکیب پودر و لیکوئید است. یک تا دو دقیقه پس از دهیدراته کردن، مواد را با استفاده از قلم روی تیپ قرار دهید. اگر قلم شما سر تخت باشد؛ مواد گذاری را باید از سر ناخن شروع کنید و اگر وان بال باشد؛ از ریشه ناخن. دقت کنید که ضخامت مناسبی از مواد استفاده شود، همچنین باید قوس ناخن را به درستی ایجاد کنید.

مرحله چهارم کاشت ناخن با پودر : سوهان کشی

سوهان کشی ناخن در پنج مرحله انجام می شود:

  • در مرحله اول با استفاده از سر سوهان مخروطی الماسه یا استوانه ای سر گرد الماسه پستی و بلندی روی سطح ناخن را از بین ببرید.
  • در مرحله دوم با استفاده از سر سوهان دورگیر، دورگیری ناخن را انجام دهید. ترجیحا از سرسوهان استوانه ای مانیکور استفاده کنید چراکه نرم است.
  • در مرحله سوم با استفاده از سر سوهان استوانه ای الماسه شکل نهایی سطح ناخن را تعیین کنید. دقت کنید در این مرحله رد دورگیری ناخن از بین برود.
  • در مرحله چهارم با سوهان دستی فرم به هم ریخته ناخن را به حالت اول برگردانید.
  • در مرحله پنجم با استفاده از سوهان کاغذی ناهمواری های احتمالی، رد سوهان الماسه و رد سوهان دستی را از بین ببرید.

و در نهایت اگر بخواهید لاک بزنید، با استفاده از بافر سطح ناخن را صاف تر کنید و سپس لاک یا ژلیش را انجام دهید.

هزینه کلاس های حضوری آموزش کاشت ناخن با پودر

هزینه کاشت ناخن با پودر در آموزشگاه به عوامل متعددی بستگی دارد:

  • مدت زمان تدریس
  • قرار گرفتن فضای آموزشی و میز اختصاصی در دسترس هنرجو
  • مباحث تدریس شده
  • هزینه مواد

کاشت ناخن با پودر، مادر باقی شیوه ها بوده و یادگیری آن برای شروع کار کاشت ضروری است. علاوه بر آن، ۸۰ درصد از کاشت های ناخن در کشور به روش کاشت با پودر می باشد. برای کاری با کیفیت بالا، باید تمامی مراحل را به طور کامل آموزش دیده و به طور اصولی آن را پیاده کنید. می توانید برای اطلاع از هزینه های کلاس های آموزش کاشت ناخن با پودر، با سالن ویوا تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *