بلاگ

آشنایی با روش‌های پدیکور پا در خانه + ویدئو

حتماً شما نیز به خوبی می‌دانید که پاهای ما برای سلامتی و زیبایی خویش، به مراقبت ما نیاز دارند. خیلی‌ها به مبحث زیبایی که می‌رسیم، پاهای خود را نادیده می‌گیرند. در حالی که پاها به شدت بر روی جذابیت و زیبایی ظاهری ما تاثیرگذار هستند. همچنین زمانی که پاها در سلامتی کامل باشند، گویی جسم ما از بیماری‌های مختلف در امان است. یکی از شیوه‌های قدیمی، اما اثربخش برای مراقبت از پاها، پدیکور است. ممکن است بپرسید آیا تنها راه پدیکور پا، مراجعه به سالن‌های زیبایی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بهتر است پدیکور پای خویش را در یک سالن زیبای و تحت نظر افراد حرفه‌ای و آموزش دیده انجام دهید. اما امکان انجام پدیکور پا در خانه هم وجود دارد. ما امروز می‌خواهیم درباره پدیکور پاها در خانه با شما عزیزان صحبت کنیم و برخی از بهترین کوکتل‌ها را به شما معرفی نماییم. خوشحال می‌شویم اگر تا انتهای این مقاله با مجموعه ویوا نیل بار  (سالن زیبایی هدیش مال) همراه باشید. ضمنا انواع خدمات پدیکور VIP ، پدیکور کلاسیک و پدیکور با کوکتل در این مجموعه انجام میشود .

 

مراحل انجام پدیکور پا در خانه

اگر به فکر مراقبت از پاهای خود هستید، به شما تبریک می‌گوییم! این نشان می‌دهد زیبایی را تنها در چهره و صورت نمی‌بینید و از اهمیت سلامتی و زیبایی پاها بر سلامت جسم و جذابیت ظاهری باخبر هستید. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید برای پدیکور پا به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید، بدانید که انجام آن در خانه هم امکان پذیر است. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب، این مراحل را با شما عزیزان در میان بگذاریم:

مرحله اول:‌ در ابتدا پاهای خود را درون ظرفی که از قبل داخل آن آب گرم ریخته‌اید قرار دهید. بهتر است کمی نمک یا شامپوی ملایم به آب اضافه کنید تا هر گونه آلودگی (اگر روی پوست پای شما وجود دارد) از بین برود.

مرحله دوم: حال پاهای شما کاملاً نرم شده‌اند و می‌توانید لاک‌هایی که روی ناخن‌های شما وجود دارند را پاک کنید. همچنین با استفاده از ابزارهایی مانند ناخن گیر و سوهان، کمی ناخن‌های خود را مرتب کنید.

مرحله سوم: در این مرحله به آرامی شروع به ماساژ دادن پاهای خود کنید. استفاده از اسکراب و سنگ پا، کمک می‌کند تا اگر هر لایه مرده‌ای روی پوست پای شما وجود دارد، از بین برود. بسیاری از ترک‌ها و خشکی‌هایی که روی پوست پای شما قرار دارند، در این مرحله به راحتی از بین خواهند رفت. پس از پایان کار، پاهای خود را با یک حوله خشک کنید تا رطوبتی روی پوست پا باقی نماند.

مرحله چهارم: حالا با استفاده از ابزارهایی مانند پوشر چوبی، کوتیکول‌هایی که روی ناخن شما وجود دارند را بردارید. فراموش نکنید که اگر در این مرحله دقت لازم را به خرج ندهید، ممکن است با عفونت‌های پوستی مانند قارچ روبرو شوید. پس از آن بهتر است پاهای خود را با کرم مخصوص کوتیکول، یا نرم کننده و مرطوب کننده، ماساژ دهید.

مرحله پنجم: پس از پایان کار و برای این که ناخن‌های شما زیبایی و جذابیت فراوانی پیدا کنند، به آن‌ها لاک بزنید. برای زیبایی هر چه بیشتر ناخن‌های پای خود، لاک را در دو لایه و با دقت بسیار بر روی آن قرار دهید. پس از آن که لاک به طور کامل خشک شد، روی آن را با برق ناخن پوشش دهید.

 

پدیکور پا در منزل با کوکتل و معرفی ۴ کوکتل خانگی

برای آن که بتوانید سلامتی و زیبایی پاهای خود را افزایش دهید، بهتر است پدیکور پا در منزل با کوکتل انجام دهید. به همین دلیل، ما تصمیم گرفته‌ایم در این قسمت از مقاله، شیوه ساخت ۴ کوکتل بی‌نظیر خانگی را با شما عزیزان در میان بگذاریم؛ پس همچنان با ما همراه باشید:

۱. کوکتل پدیکور اسطوخودوس:

همه ما گیاه اسطوخودوس را به سبب خواص آرامش‌بخشی که دارد می‌شناسیم. خوشبختانه می‌توان با تهیه کوکتل پدیکور اسطوخودوس، این آرامش را به پاها نیز هدیه داد. برای تهیه آن به ۲ قاشق غذا خوری روغن نارگیل، ۱ قاشق غذاخوری روغن اسطوخودوس، ۲ فنجان جوش شیرین، ۲ قاشق غذاخوری آب، ۲ قطره خوراکی از رنگ بنفش، ۱ فنجان نشاسته ذرت و ۱ فنجان اسید سیتریک نیاز داریم. ابتدا تمامی مواد خشک را با همدیگر ترکیب کرده و سپس مواد مایع را با هم مخلوط کنید. در ادامه، مواد مایع را به مواد جامد اضافه کرده و در حالی که دستکش در دست دارید، آن را به خوبی ورز دهید. بهتر است کوکتل اسطوخودوس را درون یک قالب توپی ریخته و به خوبی فشار دهید. این امر سبب می‌شود تمامی مواد با همدیگر انسجام خوبی پیدا کنند. سپس کوکتل را چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا آماده استفاده شود.

 

۲. کوکتل آبرسان:

اگر قصد انجام پدیکور در خانه را دارید، بهتر است از یک کوکتل آبرسان نیز استفاده کنید. برای تهیه این کوکتل کافی است ۲ قاشق چایخوری مرطوب کننده پوست، ۲ فنجان جوش شیرین، ۲ قاشق غذاخوری آب، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۵ قطره رنگ خوراکی و ۱ فنجان اسید سیتریک را فراهم کنید. ابتدا فرایند ترکیب کردن را با اسید سیتریک و جوش شیرین آغاز کنید و سپس به آرامی، روغن نارگیل، مرطوب کننده پوست و رنگ خوراکی را به آن اضافه کنید. پس از افزودن آب، با دستانی که دستکش دارند، آن قدر مواد را ورز دهید تا یک خمیر یکدست و منسجم به دست آید. این کوکتل را هم بهتر است چند ساعت درون یخچال قرار داده و سپس از آن استفاده کنید.

 

۳. کوکتل نعناع و شی‌باتر:

اگر می‌خواهید خستگی پاهای خود را برطرف کنید یا پوست پای خود را نرم کرده و قارچ‌های آن را درمان کنید، کوکتل نعناع و شی‌باتر بهترین گزینه‌ای است که در دسترس شما وجود دارد. ترکیباتی که به آن نیاز دارید شامل ۱ قاشق غذاخوری عصاره نعناع، ۱ قاشق غذا خوری شی‌باتر، ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، ۲ قاشق غذا خوری آب، ۱ فنجان اسید سیتریک، ۲ قاشق غذاخوری نمک مخصوص پدیکور و ۲ فنجان جوش شیرین هستند. در قدم اول لازم است شی‌باتر را به مدت ۳۰ ثانیه درون مایکروویو قرار دهید تا به خوبی ذوب شود. پس از آن جوش شیرین، اسید سیتریک، نمک و اسانس را به آن اضافه کنید. بعد از آن که این مواد را با همدیگر ترکیب کردید، حال نوبت به اضافه کردن آب است. پس از آن مواد را به خوبی ورز دهید و برای آن که انسجام خوبی پیدا کنند، درون یخچال قرار دهید.

 

۴. کوکتل مریم گلی و ترنج:

قبل از هر چیز باید بگوییم این کوکتل، لطافت بی‌نظیری برای پوست پای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین به سبب آرامش‌بخش بودن مریم گلی و ترنج، استرس را از شما دور می‌کند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از آن که به رختخواب بروید، از این کوکتل استفاده کنید. ترکیبات آن شامل ۱۰ قطره آب طبیعی ترنج، ۱۰ قطره اسانس مریم گلی، ۲ فنجان جوش شیرین، ۱ فنجان اسید سیتریک، ۱ قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ و ۳ قاشق غذا‌خوری آب است. تهیه آن مانند تمام کوکتل‌هایی است که در قسمت‌های قبل به شما معرفی کردیم. پس از ترکیب و ورز دادن تمامی مواد، چند ساعتی آن را درون یخچال نگهداری کنید. سپس از این کوکتل بی‌نظیر استفاده کرده و شاهد اثرات شگفت انگیز آن باشید.

 

سخن پایانی

از شما همراهان عزیز و همیشگی، سپاسگزاریم که ما را تا انتهای مقاله “پدیکور پا در خانه” همراهی کردید. ما با ارائه این مطالب، مراحل پدیکور پاها در خانه را با شما عزیزان در میان گذاشتیم و آموزش ساخت ۴ کوکتل موثر خانگی را به شما ارائه دادیم. در نهایت باید بگوییم آفرین به شما که این چنین از پاهای خود مراقبت می‌کنید و سلامتی و زیبایی آن‌ها برای شما مهم است. اگر روزی تصمیم گرفتید برای پدیکور پاهای خود به یک مرکز تخصصی مراجعه کنید، ما در سالن زیبایی ویوا در خدمت شما هستیم. ما تجارب ارزشمندی در زمینه مراقبت و زیبایی پاها داریم و به شما کمک می‌کنیم تا سلامتی و زیبایی را به پاهای خود هدیه دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *