بلاگ

زیبایی از پاها آغاز می‌شود + ویدئو ۰ تا ۱۰۰ پدیکور پا


پاها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن ما هستند که سلامتی جسم ما به آن‌ها بستگی فراوانی دارد. در طول روز، این پاها هستند که فشار زیادی را تحمل کرده و به ما کمک می‌کنند تا امور روزمره خود را انجام دهیم. اما زمانی که پای مراقبت از جسم به میان می‌آید، همیشه پاها را در اولویت آخر قرار می‌دهیم. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید توسط آن سلامتی و زیبایی را به پاهای خود بازگردانید، پدیکور پا است. با ما همراه باشید تا در مورد پدیکور پا، مراحل آن، انواع آن و همچنین شیوه انجام پدیکور درمانی پا، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پدیکور پا

 

پدیکور چیست؟

پدیکور در واقع همان روش مراقبتی است که ما برای سلامتی و زیبایی پاهای خود از آن استفاده می‌کنیم. در این تکنیک که از سال‌ها و قرن‌های پیش در میان ما انسان‌ها رواج دارد، سلامتی پاها و به خصوص ناخن‌ها را به آن‌ها باز می‌گردانیم. در فرایند پیکور، لایه‌های مرده پوست و همچنین پینه‌هایی که بر روی آن وجود دارند به طور کامل از بین خواهند رفت. همچنین به ناخن‌ها شکل و حالت زیبایی می‌بخشند و با استفاده از روش‌هایی مانند لاک ناخن، ژلیش یا سایر دیزاین‌های محبوب، جذابیت و درخشندگی فراوانی به ناخن‌های پا می‌دهند.

پدیکور پا

برخی گمان می‌کنند پدیکور تنها برای زیبایی ناخن‌هاست؛ در صورتی که اهداف درمانی آن برای پاها، در اولویت قرار دارد. در این تکنیک، ابزارهای مختلفی وجود دارند که توسط آن‌ها می‌توان لایه برداری خوبی از پوست پا انجام داد. سپس رطوبت و سلامتی را به پاها بازگرداند و در نهایت، زیبایی و جذابیت فراوانی به آن‌ها هدیه داد. با پدیکور پا vip، دیگر  نگران خشکی پوست پا، ناهماهنگی ناخن‌ها، ترک‌های پوستی، قارچ و یا پینه پا نباشید.

پدیکورپا چیست

با مراحل پدیکور پا آشنا شوید

پس از سپری کردن مراحل پدیکور پا، مشاهده خواهید کرد که نه تنها بسیاری از مشکلات پای شما درمان شده، بلکه چندین و چند برابر نیز به زیبایی آن‌ها افزوده شده است. پس از آن با مشاهده ناخن‌های پای خود بی نهایت لذت می‌برید و انجام پدیکور را به عنوان یکی از روتین‌های مراقبتی خود در نظر می‌گیرید. در ادامه مطلب، به صورت خلاصه مهم‌ترین مراحل پدیکور پا را با شما عزیزان در میان می‌گذاریم:

  • در ابتدا پاها را با استفاده از آب گرم و صابون، کاملاً شستشو می‌دهند.
  • در ادامه با بهره‌گیری از ابزارهایی مانند ناخن گیر یا قیچی ناخن، ناخن‌ها را کوتاه می‌کنند.
  • سپس کوتیکول‌ها را با استفاده از ابزارهایی مانند سوهان ناخن، کنار می‌زنند.
  • در این مرحله شروع به لایه برداری از پوست با کمک سنگ پا یا اسکراب می‌نمایند.
  • ماساژ دادن پاها با استفاده از روغن‌های مخصوص یا کرم‌های مرطوب کننده، یکی دیگر از مراحل پدیکور پا است.
  • در نهایت برای زیبایی و درخشندگی ناخن‌ها، به آن‌ها لاک زده یا ناخن‌ها را ژلیش می‌کنند.

پدیکور پا

 

انواع روش‌های پدیکور کف پا

به طور کلی پدیکور پا، دارای انواع و اقسام مختلفی است که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها، پدیکور کف پا نام دارد. به سبب آن که پاهای ما در طول روز ساعت‌ها با جوراب یا کفش در تماس است، در قسمت کف آن آسیب‌های فراوانی به وجود می‌آید. حتی راه رفتن بر روی سطوحی مانند فرش یا موکت نیز، به پوست کف پا صدمه می‌زند. در چنین مواقعی، فقط پدیکور کف پا است که می‌تواند دوباره سلامتی و زیبایی را به پاها بازگرداند. پدیکور کف پا به نام کفسابی پا نیز شناخته می‌شود و شامل مراحل زیر است:

کفسابی کلاسیک: این روش در واقع همان پدیکور معمولی است که سال‌های سال است برای زیبایی و سلامتی پاها انجام می‌شود. در این شیوه، پس از آن که پاها را درون آب گرم و کوکتل قرار دادند، شروع به ماساژ آن می‌نمایند. این امر سبب می‌شود تا لایه‌های مرده پا از بین رفته و زیبایی پاها نمایان شود.

پدیکوریست

پدیکور خشک: در این روش نیازی نیست پاها را درون آب گرم بخیسانید. بلکه بدون استفاده از آب گرم و تنها با ابزارهایی مانند سوهان برقی، شروع به از بین بردن پوست اضافی کف پا و از بین بردن پینه‌ها می‌کنند.

پدیکور ناخن

پدیکور نمک: در پدیکور نمک، ظرف مخصوصی را پر از آب گرم و نمک می‌کنند؛ این نمک‌ها از نوع نمک ایسوم، نمک دریا یا نمک هیمالیا انتخاب می‌شوند. تجربه نشان داده است که بسیاری از بیماری‌های جسمی با این تکنیک درمان می‌شوند. چرا که اگر پاها را درون آب و نمک قرار داده و ماساژ دهیم، خون به راحتی می‌تواند در پاها به گردش درآید. بنابراین بافت‌های آسیب دیده، از اکسیژن و مواد مغذی خون استفاده کرده و خود را ترمیم و بازسازی می‌کنند. همچنین منیزیم موجود در نمک، باعث آبرسانی پوست پا شده و هر گونه التهابی در آن وجود داشته باشد را از بین می‌برد.

لاک زدن پا

پدیکور گل رز: در این شیوه (همان‌گونه که از نام آن پیداست) از محصولاتی مانند روغن گل رز یا مرطوب کننده‌هایی که حاوی عصاره گل رز هستند، استفاده می‌کنند. در ابتدا پاها را درون آبی که پُر از گلبرگ‌های رز است قرار می‌دهند و سپس شروع به لایه‌برداری آن می‌کنند. عصاره گل رز به سبب دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، بسیاری از بیماری‌هایی که در قسمت کف پا وجود دارد را درمان می‌کند.

پدیکورپا

پدیکور کف پا با کوکتل: کوکتل محصولی است که در ترکیبات آن، بسیاری از مواد مغذی و لایه بردار وجود دارد. به خصوص اگر کوکتل را درون آب گرم بریزید، مواد آن آزاد شده و به سلامتی پاها کمک می‌کند. در ترکیبات کوکتل شاهد وجود موادی مانند انواع روغن، نمک، جوش شیرین و… هستیم. بسیاری از افراد می‌گویند پس از کفسابی پا با کوکتل، شاهد نرم و لطیف شدن پوست پای خود شدند.

پدی پا

پدیکور درمانی پا و شیوه انجام آن

اگر در قسمت کف پا، ناخن‌ها و سایر قسمت‌های آن هر گونه بیماری و مشکلی وجود دارد، می‌توانید با پدیکور درمانی پا، آن را برطرف کنید. در ادامه مطلب همچنان با ما همراه باشید تا به شما بگوییم این درمان شگفت انگیز و بی نظیر، چگونه انجام می‌شود:

مرحله اول: در ابتدا پاها را به خوبی معاینه می‌کنند تا از این طریق، هر مشکلی مانند ترک پوستی، اگزما، میخچه یا زگیل بر روی آن وجود دارد شناسایی شوند. گاهی اوقات آسیب دیدگی پا به قدری زیاد است که نمی‌توان با پدیکور درمانی پا آن را برطرف کرد و نیاز به مراجعه به پزشک وجود دارد. تمامی این موارد در همان مرحله ابتدایی مشخص می‌شوند.

پدیکور پاها

مرحله دوم: در این مرحله اگر پاهای فرد شرایط لازم را برای پدیکور درمانی داشت، شروع به کار می‌کنند. ابتدا پاها ضد عفونی شده و ناخن‌های پا به شیوه‌ای کاملاً استاندارد کوتاه می‌شوند.

پدی پا

مرحله سوم: در این مرحله اگر هر کدام از ناخن‌ها به قارچ یا باکتری مبتلا هستند، تراشیده و تمیز می‌شوند. البته این امر باید با مهارت خاصی انجام شود تا بستر ناخن صدمه‌ نبیند.

پدیکورپا

مرحله چهارم: در این مرحله باید با استفاده از ابزارها و مواد مورد نظر، بیماری‌هایی مانند میخچه و پینه را درمان کرد. همچنین در این مرحله، سلول‌های مرده‌ای که بر روی پوست پا وجود دارند حذف می‌شوند. به این صورت سلول‌های جوان و شاداب، جای سلول‌های مرده را می گیرند و سلامتی را برای پاها به ارمغان می‌آورند.

پدی پاها

مرحله پنجم: در این مرحله توسط ابزارهای مخصوص، شروع به تراشیدن پوست کف پا می‌کنند. البته این امر باید تا جایی ادامه پیدا کند که به بافت سالم پا هیچ گونه آسیبی وارد نشود. بسیاری از سلول‌های مرده پوست نیز در این مرحله از بین می‌روند.

پدیکور

مرحله ششم: در مرحله ششم دوباره باید پاها را شستشو داد و آن ها را با استفاده از مواد ضدعفونی کننده، به خوبی ضد‌عفونی نمود. به این صورت مطمئن می‌شویم که تمامی میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا، از روی پوست پا از بین رفته‌اند و دیگر سبب ایجاد بیماری‌ نمی‌شوند.

مرحله هفتم: در این مرحله برای آن که پوست و ناخن‌ها دوباره احیا و بازسازی شوند، از کرم‌های درمانی مخصوص بر روی سطح پوست استفاده می‌کنند. به این صورت پوست فرصت پیدا می‌کند تا هر چه زودتر خود را ترمیم کرده و سلامتی‌اش را به دست آورد.

مرحله هشتم: در صورتی که فرد قبل از پدیکور درمانی پا به بیماری‌های قارچی مبتلا بوده باشد، در این مرحله از داروهای ضد قارچ برای او استفاده می‌شود. البته این نکته را فراموش نکنید که هرگز از داروها و کرم‌های مخصوص قارچ یا بیماری‌های پوستی، نباید به صورت خودسرانه استفاده کنید. چرا که این داروها باید بر اساس نوع پوست و نوع بیماری فرد انتخاب شده و سپس بر روی پوست بیمار استفاده شوند.

 

سخن پایانی

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که پدیکور واژه‌ای است که از کلمه لاتین “پدیس” مشتق شده و معنی اصلی آن، مراقبت از پا است. هر چند همواره زیبایی و جذابیت پاها و ناخن‌های پا برای انسان‌ها مهم است، اما مراقبت از آن‌ها نیز بیش از پیش اهمیت دارد. ما با ارائه این مقاله تلاش کردیم در مورد پدیکور پا، مراحل انجام آن، انواع آن و پدیکور درمانی پا، اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. خوشحال می‌شویم اگر به ما اجازه دهید تا در سالن تخصصی ویوا، پذیرای شما باشیم. ما با تکنیک‌های روز دنیا، بهترین پدیکور کلاسیک پا را برای شما انجام می‌دهیم تا از دیدن سلامتی و زیبایی ناخن‌های پای خود به وجد آیید و بی نهایت خوشحال شوید. همچنین جهت مشاهده قیمت پدیکور کلیک کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *